Եվ ինչ անել, եթե երեխաները դեմ են հավաքելուն
17.05.2021
Երեխաներն ու խառնաշփոթությունը հոմանիշ են: Կոնստրուկտորը ամենաանսպասելի վայրերում, թխվածքաբլիթի փշրանքները բազմոցի վրա և լոգարանում դինոզավրեր. ահա թե ինչպիսին է բնակարանը երեխայի հետ: Կարելի՞ է դա փոխել: Այս հարցին պատասխանում է ընտանեկան կենտրոնի հոգեբան Թիմուր Օրլովը:
Երեխաները սովորաբար չեն գիտակցում, որ իրենց շուրջ խառնաշփոթ է: Քանի դեռ իրենք որքը չեն դնում կոնստրուկտորի, կամ մեքենայի վրա։ Սակայն հավաքված սենյակը անհրաժեշտ է ծնողներին և երեխաներին ոչ միայն կոկիկության և հարմարավետության համար, այլև անվտանգության (առաջին հերթին ՝ հենց երեխայի համար):
Յուրաքանչյուր խաղալիք ունի իր տեղը
Խաղալիքները անընդհատ տեղը դնելու պահանջը խանգարում է երեխաների խաղին, այնպես որ երբեմն պետք է թույլ տաք, որ տիկնիկը, գնդակը կամ արջուկը մնան հատակին։ Այդ դեպքում ե՞րբ հավաքել խաղալիքները: Դրա համար ընտրեք հատուկ ժամանակահատված. Օրինակ՝ հանգստյան ժամից առաջ, կամ գիշերը քնելուց առաջ: Այսպիսով, երեխայի համար ավելի հեշտ կլինի համակերպվել այն փաստի հետ, որ ժամանակն է խաղալիքները գնան իրենց տեղերով: Իհարկե, փոքրիկ չնախատեսված հավաքումներ նույնպես կարող են կազմակերպվել, եթե խառնաշփոթը չափազանց դժվարացնում է սենյակում տեղաշարժելը:
Որ տարիքում սովորեցնել երեխային կարգի բերել իրերը
Երեխան ունակ է սենյակում լիարժեք կարգուկանոն հաստատել մոտ երեք տարեկանից, սակայն բալիկին կարելի է նախապատրաստել սկսված արդեն 1 տարեկանից։ Խնդրեք ձեր փոքրիկին բերել խաղալիք խորանարդը, որպեսզի դուք դնեք այն խաղալիքների պարկի մեջ, կամ խնդրեք բալիկին ինքնուրույն դնել մեքենան դարակի մեջ: Պարտադիր գովեք ձեր երեխային, բայց եթե նրա մոտ ինչ-որ բան չի ստացվում, ավելին մի պահանջեք նրանից: Երեխան կարգ ու կանոնին աստիճանաբար է սովորելու։
Երեխայի համար ավելի հեշտ դարձնելու համար յուրաքանչյուր խաղալիքի համար տեղ որոշեք: Այսպիսով, նա կիմանա, թե որտեղ պետք է հեռացնել խաղալիքը և չի մոլորվի իրերը կարգի բերելիս:
Խաղալիքների պարկ գնելը լավ լուծում կլինի: Ավելի լավ է, որ դրանք լինեն տարբեր գույների. այս կերպ ավելի հեշտ է հիշել, թե որ խաղալիքը որտեղ պետք է պահվի:
Եթե երեխան հավաքել է, բայց խաղալիքները իրենց տեղում չեն, մի խնդրեք նրան նորից հավաքել: Այսպիսով, դուք արժեզրկում եք նրա աշխատանքը: Դուք պարզապես կարող եք ասել, թե հաջորդ անգամ ինչ խաղալիքներ պետք է տեղադրվեն այդ վայրերում:
Ինչ անել, եթե երեխաները դեմ են հավաքելուն
Քանի որ բոլոր երեխաները տարբեր են, կարգուկանոնի կատարյալ բաղադրատոմս չկա: Ձեր երեխայի համար հատուկ մոտեցումը ընտրելու համար դուք պետք է փորձեք մի քանի տարբեր եղանակներ.
Հավաքելու գործընթացը վերածեք խաղի: Մրցակցեք, ով կհավաքի ամենաշատ խաղալիքները: Եթե երեխան տարվի խաղով, թույլ տվեք նրան հաղթել: Կամ պատկերացրեք ինքներդ ձեզ որպես մկներ, որոնք պաշարներ են թաքցնում: Դա թույլ կտա երեխային ավելի հեշտ ներգրավվել գործունեության մեջ:
Գտեք կամ մտածեք հեքիաթ թափթփցված խաղալիքների և դրանց հետ կատարվող դեպքերի մասին: Կարևոր է, որ նման հեքիաթում միշտ ուրախ ավարտ լինի ՝ բոլոր խաղալիքների վերադարձը իրենց տեղերում:
Փորձեք խաղալիքները դնել անսովոր ձևով, օրինակ ՝ արմունկներով: Կամ զվարճալի ձայներ արձակել, երբ առարկան դրվում է իր տեղը:
Պարգևատրեք ձեր երեխային հատուկ պիտակներով, որոնք նա կվաստակի լավ հավաքելու համար:
Ոչ մի դեպքում չպետք է խաղալ երեխայի վախերի հետ` սպառնալով խաղալիքներ դեն նետել, եթե երեխան դրանք չի հավաքում: Կաշխատի՞ այս ռազմավարությունը: Հնարավոր է, բայց երեխան ոչ միայն սթրեսի չափաբաժին կստանա, այլև կարող է մեծ դժգոհություն և զայրույթ պահպանել մեծահասակի նկատմամբ, և դա բացասաբար կանդրադառնա ծնող-երեխա հարաբերությունների վրա:
Հիշեք, որ ցանկացած հմտության ձեռքբերում միշտ անցնում է մի քանի փուլով.
1. Երեխան դիտում է մեծահասակի գործողությունները:
2. Փորձում է անել մեծահասակի հետ:
3. Գործում է ինքնուրույն, բայց մեծահասակի հսկողության ներքո ՝ երբեմն օգտագործելով նրա օգնությունն ու աջակցությունը:
4. Սկսում է ինքնուրույն գործել:
Հետեւաբար, նախ թույլ տվեք երեխային դիտել, թե ինչպես եք դուք կարգի բերում սենյակը: Դրանից հետո սկսեք գրավել նրան, որպեսզի նա մի փոքր օգնի ձեզ: Որոշ ժամանակ անց երեխան արդեն կփորձի խաղալիքները տեղադրել իր տեղում, և ձեր օգնությունն անհրաժեշտ է միայն երբեմն, երբ երեխան չի նկատում ինչ-որ «թաքնված» խաղալիք կամ մոռանում է, շփոթում է գնացքի ճիշտ տեղը: Եվ ավելի ուշ, ձեր օգնությունն ընդհանրապես չի պահանջվուի, և դուք կզարմանաք, պարզելով, թե որքան լավ է երեխան կարգի բերում իրերը: